NEDEN KİTAP OKUMALIYIZ
°°NEDEN KİTAP OKUMALIYIZ°°
Merhaba arkadaşlar bundan önceki postalardan birinde kitap okumanın faydalarından bahsetmiştim. Bu paylaşım da onun bir devamı olarak nitelendirilsin :)
** Yazıma başlamadan önce Cemal Süreyya'nın bir sözüyle başlamak isterim; Doğrudur kitap okumak karın doyurmuyor, ancak karnı tok aklı boş insanlardan çektiğimiz kadar kimseden çekmedik.
√ Can sıkıntısını alır: Okuma alışkanlığı olmayan kişiler, kitap okumaya başladığı andan itibaren sıkılmaya başlar hatta bazılarının uykusu gelir. Bu demektir ki böyle bir sorununuz var üstesinden gelinmelidir. Sizler bu sorunu üzerinizden attığınız anda kitap okumaktan haz duyacaksınız, zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksınız bile.
√ Hayal dünyanı geliştirir: Seni bulunduğun ortamdan koparıp kitaptaki muhteşem hayata götürür. Daha farklı düşünmeye başlarsın, okudukça okuyasınız gelir.
√ Unutkanlıktan korur: Düzenli kitap okumak beyindeki nöronları birbirine bağlar buda sizin güçlü bir hafızaya sahip olmanız demektir.
★Dip not: Çocuklar bizleri rol model alır. Çocuklara kitap okumayı aşılamak için önce biz okumalıyız. Sağlıklı bir nesil için bu şart
√ Kelime hazinen çoğalır: Gündelik kalıplar dışında bilmediğimiz bir sürü kelime var bunları kitap okuyarak öğrenebiliriz. Kendimizi ifade etmek daha kolay olacaktır.
√Daha zeki olursunuz: Kitap okumak Bilgi birikimi yapar. Her konuda bilgi sahibi olmak sizi saygın biri yapar
√Düşünce ufkunu geliştirir
√Özgüven kazandırır.
Cemal Süreya'nın sözünün her cümlesine ve kelimesine katılıyorum.
YanıtlaSilOkuyun, mürekkebin akmadığı yerde kan akıyor!