Müze

 

Merhaba arkadaşlar 👋
Bugün sadece kendi fikrim olan müzeleri konuşacağım. Kültür ve tarihimizin somut hatıralarını saklayan ve onlarla tekrar geçmişe yolculuk yolculuk yapmamızı sağlayan değerli yapılarımız.
Ω• Düşünsenize müzelerin olmadığını tarihimizi ne kadar doğru bilebilirdik ki. Duyduğumuz şey neyse de ama gözle görülen hafızalardan çıkmıyor. Bizi biz yapan bu tarihimizi en detaylı bir şekilde önümüzde sunuyor. Şahsi fikrim budur ki Türkiye'de harika müzeler var ama BİLET FİYATLARI bu güzel tabloya uymayan tek şey...

Ω• Kültür, manevi bir ihtiyaçtır parayla satılmaması lazım. Bazı müzelerin girişi o kadar pahalı ki... Herkes gidemeyebilir orta halli insanları düşünsenize onları , çocuklarını. Bazı şeyler küçükken aşılanmalı insanlara vatan ve tarih sevgisi gibi. Bir Dolmabahçe Sarayını, Topkapı Sarayını yada bir Arkeoloji müzesini gezemeyen biri bu Vatanın güzelliklerini nasıl anlayacak ki? Tarihi yerlere zarar veren bir kesim bile var. (ve şunu da dipnot olarak eklemek isterim ki yerlere çöp atan bir insanında vatan sevgisi olduğuna inanmıyorum çünkü vatanı korumak sevmek sadece düşmanla savaşmak değil; ormanını, denizine vb. yerlerine sahip çıkandır. Kendi ellerimizle yaşadığımız dünyanın felaketi oluyoruz.)

Ω• Büyüklerimiz bize geçmişimize sahip çıkın diyor ama o geçmiş bize parayla satılıyor. Tarihini geçmişini bilmeyen biri nasıl sahip çıkacak ? Evet alınan parayla müzelerin ihtiyaçları restore edilmesi gerekiyor falan filan bunların elbette yapılması gerekiyor ama bu kadar pahalı değil olmaması gerek @kulturturizimbakanı bir düzenleme yapması gerek.
👉Sen ne düşünüyorsun. Müzeler ücretsiz yada düşük meblağda fiyatlar düzenlensin mi? Twitter'ı olanlar gündem oluşturabilir. Çünkü biz ses çıkarmazsak düzeleceği yok bazı kuralların.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEN NEYE HAZIRSAN, O DA SENİN İÇİN HAZIRDIR

°° KARANLIK GEÇİŞ DÖNEMİ °°

Neyi Düşünürsen Ona Dönüşürsün