zaman

 

Doğru kullanılmayan 'zaman' pişmanlık olarak bize geri döner. "Ahh ah keşke zamanın da şunu yapsaydım , ertelemeseydim , çalışsaydım... " bu gibi cümleler ömrünüzde çoğalır. Ben bu yazıyı aslında zamanın ne kadar kıymetli olduğunu anlatmak için yazıyorum, her anın kıymetini bilmek için. İş işten geçtikten sonra söylenen sözlerin yapılmaya çalışan telafinin anlamı olmaz.

√ Büyüklerimiz Vakit Nakittir der; ki ben paranın zamanla eş değerde olduğunu düşünmüyorum zaman daha kıymetli benim için. Şöyle düşünün bu yazıyı okuduğunuz andan itibaren saniyeler akıp gidiyor siz durdurabiliyor musunuz? Ellerimizden avuçlarımızdan hızla akıp gidiyor, giden saniyelerin geri dönüşü olmaz ama sen her saniyenin kıymetini bilirsen eğer boş yere gitmiş de olur.

√ Zamanı doğru harcayamamak diye bir hastalık var ve bunun tedavisi PLAN'dır. Plansız bir yaşam  hayatınızı ve sizi olumsuz yönde etkiler, gününüzü saatlerinizi verimsiz kullamanıza sebeb olur. Nasıl yaşadığını ne yapacağını bilemez hale gelirsin bu durum seni tembel inançsız biri yapar. Birbirini tetikleyen olumsuz zincir halkası elinizi ayağınızı bağlar sonra bir bakmışsınız ki ömrünüzün son demleri...

√ Hayat bu kadar güzelken, hayallerimiz varken ve sınırlı bir yaşama sahipken güzel değerlendirmenin vakti geldi. Hiçbir şey için geç değil yeter ki iste bu dünyaya imzanı at. Kendindeki esas seni bul keşfet bizim buna ihtiyacımız var kır artık şu zincirlerini ve de ki "ŞİMDİ ÖZGÜRÜM" Özgürlük su gibi ekmek gibidir yeter ki yaşamasını bil

√Şimdi size zamanı doğru kullanmanız için iki teknik vereceğim
→Eishenhower matrisi: Yapacaklar listesini oluşturun ve dört kutucuk oluşturun
1. kutu Önemli ama acil değil: Yapacağın zamana karar ver
2. kutu Acil ve önemli: Hemen yap
3.kutu Acil ve önemli değil : Yapma
4.kutu Önemli değil acl: Bşkasına devret
→Pomodoro tekniği: Kısa ama sürekli çalışma tekniği 25 dk boyunca çalış ama dikkatini dağıtacak hiçbir şey yapma telefonun yanında olmasın atıştırmalık birşeyler olmasın insan yada sesler olmasın tam konsantre olarak hedefe kitlenin ve sadece 5 dakikalık mola verin. Eğer siz bir yandan sosyal medyada gezinip diğer yandan çalışırsanız verimini alamazsınız.

√ Mümin Sekman bir işi kimse olmadan da elinden gelenin en iyisini yaparak başarmaya çalışıyorsan bu başarının değil karakterin yansımasıdır der. Çokta doğru demiş :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SEN NEYE HAZIRSAN, O DA SENİN İÇİN HAZIRDIR

°° KARANLIK GEÇİŞ DÖNEMİ °°

Neyi Düşünürsen Ona Dönüşürsün